توسعه نرم افزار امنیتی برای خودروهای خودران

خودروهای خودران قبل از اینکه اقدام به جابجایی مسافر در خیابان ها نمایند باید مطمئن بود که آسیبی برای مسافران و افراد در خیابان وارد نخواهند آورد. به همین منظور نرم افزاری تدوین شده است که با پیش بینی متغییرهای گوناگون ترافیکی در هر میلی ثانیه، می تواند از رخ داد تصادف ها جلوگیری کند.

به گزارش «انرژی امروز» نرم افزار جدید در دانشگاه تکنولوژی مونیچ TUM توسعه یافته است که از طریق پیش بینی متغییرهای گونان ترافیکی از تصادفات خودروهای خودران پیش گیری می کند.

در زمانی که دو خودرو از جهات مختلف به یک تقاطع می رسند مشخص نیست هر کدام از این خودروها قرار است در چه مسیری حرکت کنند. و وقتی یک عابر پیاده و یک دوچرهه سوارهم به این محل وارد شوند، موضوع پیچیده تر می شود.

ماتیاس آلتوف، از محققان سیستم های فیزیکی سایبری در دانشگاه TUM، می گوید «این وضعیت یک چالش بسیار بزرگ هست برای خودروهای خودرانی که برنامه های کامپیوتری آنها را کنترل می کنند. خودروهای خودران زمانی می توانند مقبولیت عمومی پیدا کنند که اطمینان حاصل شود در موقعیت های اینچنینی هیچ آسیبی به پیاده ها و خودروهای دیگر وارد نخواهد آمد».

تیمی از محققان در دانشگاه TUM توانسته اند نرم افزاری طراحی کنند که به صورت مدام و مستمر در حین رانندگی رخ داد ها را آنالیز و آن ها پیش بینی می کند. این سنسورها و پردازنده ها هر میلی ثانیه رخ دادها را ثبت و پردازش می کنند.

این نرم افزار هر نوع حرکت ممکن در جاده را محاسبه می کند و همین امر باعث می شود که خودرو سه تا شش ثانیه جلوتر از زمان اطلاعات را پردازش کند.

بر همین اساس سیستم گزینه های مختلفی برای حرکت را انتخاب می کند. و همزمان برنامه کامپیوتری احتمال حرکت های اضطرای را نیز محاسبه می کند.

دانشمندان تاکید دارند که برنامه جدید امنیتی خودروهای خودران می تواند توسعه خودروهای خودران را ساده تر کند چون قادر است با تمام برنامه های کنترل استانداردهای حرکت مطابقت داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن