توشیبای ژاپن دیگر نیروگاه زغال سنگی نخواهد ساخت

سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری غول ژاپنی در انرژی های تجدیدپذیر

توشیبای ژاپن اعلام کرده است سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه های برق زغال سنگی را کنار می گذارد و در این زمینه سفارش جدیدی قبول نمی کند، در عوض 1.5 میلیارد دلار در انرژی های تجدیدپذیر هزینه خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» نخست وزیر جدید ژاپن، یوشیده سوگا، اهداف انتشارات صفر ژاپن را اعلام کرده است. بر همین اساس توشیبای ژاپن هم اعلام کرده است که در جهت این اهداف سرمایه گذاری می کند.

بر همین اساس توشیبا سرمایه گذاری در نیروگاه های زغال سنگ سوز را متوقف می کند.

یوشیده سوگا قول داده است که تا سال 2050 انتشارات گازهای گلخانه ای ژاپن را به صفر خالص برساند.

توشیبا هم تجارت انرژی خود را به سمت انرژی های تجدیدپذیر تغییر داده است. توشیبا قرار است تا سال 2022 حدود 160 میلیارد ین برابر با 1.52 میلیارد دلار در انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کند.

پیش از این صنایع سنگین میتسوبیشی هم به جمع شرکت های بزرگ انرژی آمریکایی و اروپایی پیوسته بود که تجارت انرژی زغال سنگی خود را کاهش داده اند.

توشیبا به غیر از چین، در بقیه نقاط دنیا 11 درصد بازار نیروگاه های برق حرارتی را در دست دارد. این بازار شامل ساخت نیروگاه های حرارتی، تولید توربین های بخار و فراهم سازی تعمیرات آنهاست.

با این که توشیبا اعلام کرده است که دیگر سفارشی برای ساخت نیروگاه های زغال سنگ سوز قبول نخواهد کرد، اما ساخت نیروگاه های فعلی را در ژاپن، ویتنام، و دیگر کشورها ادامه می دهد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن