توقف نقل و انتقال نفت در آلمان با حملات سایبری

نقل و انتقال نفت به بزرگترین قطب نفت اروپا با ادامه تلاشهای چهار شرکت نگهداری و توزیع سوخت برای ازسرگیری فعالیتهایشان پس از حملات سایبری، حداکثر به مدت یک هفته به تاخیر افتاده است.

به گزارش رویترز، از پایان هفته پیش شرکت پایانه نفتی اویل تنکینگ و شرکت بازرگانی نفت مابانفت که متعلق به شرکت مارکوارت اند باهل آلمان هستند، هدف حمله هکرها قرار گرفتند. شرکتهای سی تنک بلژیک و شرکت ایوس هلند هم تحت تاثیر این حملات قرار گرفتند.

این شرکتها مجبور شدند بعضی از فعالیتهایشان را متوقف کنند که روی جریان نفت در هلند، بلژیک و سراسر آلمان تاثیر گذاشت. مشخص نیست آیا حملات سایبری با این اتفاق مرتبط بوده است یا خیر.

روزنامه آلمانی هندلزبلات گزارش کرد شرکتهای اویل تنکینگ و مابانفت هدف حمله باج افزاری قرار گرفته اند. این شرکت مجبور شدند اوایل هفته گذشته برای فعالیتهایشان در آلمان وضعیت فورس ماژور اعلام کنند و در نتیجه، غول نفتی شیل نفت خود را به مسیرهای دیگری منتقل کرد.

یک منبع نزدیک به مابانفت به رویترز گفت: پمپ بنزینها فعالیت عادی دارند اما بارگیری تانکرهای سوخت همچنان مشکلاتی دارد.

شرکتهای سی تنک و ایوس مخازنی در داخل و پیرامون قطب نفتی آمستردام-روتردام-آنتورپ دارند و مشکلات آنها به ازدحام در بیرون بندر منجر شده است. دستکم هفت کشتی حامل سوخت منتظر بارگیری در آنتورپ هستند. قایقهای کوچکی که بین بنادر و در رودخانه راین سوخت جا به جا می کنند هم گرفتار تاخیر شده اند.

شرکت سی تنک پنج مکان را در بندر آنتورپ اداره می کند و از روز یکشنبه ناچار شد ظرفیتش را کاهش دهد. یک منبع آگاه گفت: آنها تا روز جمعه به وضعیت عادی برگشته اند اما نه با سرعت کامل. شرکت ایوس هم روز جمعه اعلام کرد با تاخیرهایی در پایانه هایش در هلند، بلژیک و مالت روبرو شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن