توقف پروژه کونوکوفیلیپس در آلاسکا با رای دادگاه

دادگاه استیناف رای به توقف ساخت پروژه دو میلیارد دلاری کونوکو فیلیپس در آلاسکا داد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس این رای پروژه نفت خام ویللو هم در آلاسکا متوقف خواهد شد. این پروژه یکی از بزرگ ترین پروژه های نفتی تاریخ این منطقه بود.

نهمین دادگاه محلی استیناف در تعطیلات آخر هفته به نفع گروه های محیط زیستی و بومیان این منطقه رای داد. این گروه ها تلاش کابینه ترامپ برای ادامه کار پروژه کونوکو فیلیپس را به چالش کشیدند.

در چهار سال گذشته ریاست جمهوری ترامپ، نفت و گاز در اولویت سیاست های او قرار داست، اما جانشین او جو بایدن، گام های مهمی در جهت محدود سازی توسعه سوخت های فسیلی برداشته است.

در ماه اکتبر کابینه ترامپ مجوز توسعه پروژه ویللو را صادر کرده بود. معدنکاری برای برداشت شن و ماسه و ساخت جاده یکی از پروژه های این منطقه بود.

حکمی که شنبه شب منتشر شده است کونوکوفیلیپس را در عملیات معدن کاری و ساخت جاده متهم کرده است.

گفته می شود ویللو 590 میلیون بشکه نفت ذخیره دارد و تا سال 2024 روزانه می توان 160 هزار بشکه نفت از آنجا استخراج کرد. ویللو در زمین های فدرال در ذخیره گاه ملی نفت در آلاسکا قراردارد و غربی ترین میدان نفتی در شمال است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن