تولید سوخت هواپیما از آب، دی اکسید کربن و نور خورشید!

کربن زدایی بخش حمل و نقل هوایی به بار می نشیند؟

پروژه تبدیل نور خورشید به سوخت مایع (SUN-to-LIQUID) تکنولوژی جدید است که می خواهد سوخت مورد نیاز صنعت هوایی را از آب، دی اکسید کرن و نور خورشید تولید کند.

به گزارش «انرژی امروز» از آژانس بین المللی انرژی، IEA، در این تکنولوژی اشعه خورشید در یک راکتور تبدیل آب و CO2 به گاز ترکیبی جذب می شود، این گاز ترکیبی است از هیدروژن و مونو اکسید کربن.

این گاز ترکیبی وارد یک واحد تبدیل گاز به مایع می شود و در این واحد به سوخت جت تبدیل می شود.

از مزایای انجام این پروژه می توان به کربن زدایی بخش حمل و نقل هوایی و کاهش انتشارات آن، امکان افزایش تولید برای تامین تقاضای جهانی، عددم نیاز به زمین برای کشت و عدم رقابت با مزارع تولید مواد غذایی، بهره وری بالا و ایجاد شغل اشاره کرد.

این پروژه 4 ساله بوده و در پایان سال 2019 تکمیل شد. حالا کنسرسیومی که روی این پروژه کار کرده است به دنبال یک سرمایه گذار برای آن است.

به گفته آژانس بین المللی انرژی، دولت ها با حمایت از پروژه ای تحقیق و توسعه، اعمال مالیات بر سوخت های متداول و ایجاد مکانیسم هایی برای تحریک تقاضا به سمت سوخت های پایدار هوایی می توانند به چنین پروژه هایی کمک کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن