تولید محصولات پتروشیمی از دی اکسید کربن توسط رویال داچ شل

غول نفت و گاز رویال داچ شل با دانشگاهی در سنگاپور روی یک پروژه‌ کربن‌زدایی به ارزش 3.4 میلیون دلار با هدف تولید محصولات پتروشیمی همکاری می‌کنند.

به گزارش رویترز، شرکت انگلیسی-هلندی شل اعلام کرد که با دانشگاه ملی سنگاپور در قالب یک پروژه تحقیقاتی طی سه سال و به ارزش سه میلیون و 400 هزار دلار برای تبدیل دی‌اکسید کربن به محصولات پتروشیمی و سوخت 3.4 میلیون دلار همکاری می‌کند.

دو طرف در بیانیه‌هایی جداگانه در پایگاه‌های اطلاع‌رسانس خود نوشتند: محققان شل و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) فرآیندهایی را برای تولید اتانول و ان-پروپانول از دی‌اکسید کربن، محصولی جانبی از فرآیندهای صنعتی، توسعه می‌دهند.

دانشگاه سنگاپوری و شل اعلام کردند که اتانول و ان-پروپانول را می‌توان با بنزین مخلوط کرد و سوخت‌های پاک‌تر تولید کرد یا از آن برای تولید اتیلن و پروپیلن، مواد اصلی تولید پلاستیک، بهره برد.

بر اساس این گزارش ، دانشگاه ملی سنگاپور اعلام کرد که روش‌های کنونی تبدیل دی‌اکسید کربن به سوخت و مواد شیمیایی بازدهی مطلوبی برای برآورده کردن نیازهای صنعتی ندارند.

دانشگاه سنگاپوری در بیانیه خود آورده است که شل به تخصص خود برای افزایش کاتالیزورها و فرآیندهای توسعه یافته توسط تیم دانشگاه ملی سنگاپور کمک می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن