تولید نفت عربستان سعودی از 11 میلیون بشکه در روز گذشت

عربستان سعودی می‌گوید که تولید نفت خود را به بیش از 11 میلیون بشکه در روز رسانده، این میزان افزایش تولید نفت عربستان از مقدار تولید نمادینی که دو سال پیش این کشور برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت اعلام کرده بود عبور کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» این میزان افزایش تولید در گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، آمده است درحالی که این کشورها در میان توصیه‌های ایالات متحده و دیگر کشورهای عمده مصرف کننده نفت برای جلوگیری از افزایش قمیت‌های سوخت به دنبال افزایش میزان تولید خود بوده‌اند.

این بیشترین سطح افزایش تولید ماهانه‌ای بوده که عربستان سعودی از آوریل سال 2020 به اوپک اعلام کرده است. در آوریل سال 2020 تولید نفت عربستان به 12 میلیون بشکه در روز رسید. در این زمان این کشور عضو اوپک‌پلاس با دیگر عضو این گروه یعنی روسیه، جنگ قیمت نفت را آغاز کرده بودند. در دهه‌ها صادرات نفت عربستان، به ندرت تولید نفت این کشور به 11 میلیون بشکه در روز رسیده است.

افزایش تولید نفت کشورهای تولید کننده نفت به کاهش قیمت نفت به میزان 23 درصد در سه ماه گذشته منجر شده است.

به دلیل نگرانی از کاهش عرضه با حمله نظامی روسیه به اوکراین، نفت برنت در اوایل ماه ژوئن به 120 دلار در هر بشکه هم رسیده بود. در حال حاضر نفت برنت با قیمت‌هایی در حدود 95 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن