تولید پودر زئولیت 13X بومی سازی شد

پودر زئولیت 13X توسط محققان پژوهشگاه صنعت نفت و با حمایت شركت ملی گاز ایران، تولید، بومی‌سازی و جایگزین نمونه‌های خارجی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط‌عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، زئولیت 13X یك ماده موثر مهم در صنعت نفت و گاز به حساب می‌آید كه پیش از این وارداتی بود و هم اکنون با تلاش محققان پژوهشگاه صنعت نفت در زمان یك‌سال دانش فنی این محصول بومی‌سازی و در داخل کشور، این محصول ارزشمند، تولید شده است.

بر اساس این گزارش ماده موثر زئولیت 13X در صنعت نفت و گاز به عنوان كاتالیست و جدا‌سازِ جاذبِ مواد كاربرد دارد و سالیانه هزار تن به این ماده موثر در كشور نیاز است كه در حال حاضر این ماده از كشور‌های خارجی وارد می‌شود.

این گزارش می‌افزاید مراحل تست پایلوتی این محصول انجام شده است و شركت صنایع شیمیایی بهداش قرار است تحت لیسانس پژوهشگاه صنعت نفت تجاری‌سازی آن را انجام دهد تا در نهایت بتوان به تولید انبوه این محصول در كشور دست یافت.

گفتنی است جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی به واردات پودر زئولیت 13X و كنترل ساختار این ماده تولیدی مطابق با نیاز واحد عملیاتی را می‌توان از مزایای تولید این محصول برشمرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن