تولید ۴ میلیون و ۴۲ هزار مگاوات برق در مبین انرژی خلیج‌فارس

برنامه تولید مبین انرژی برای برق اکتیو ۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۲۰۰ مگاوات بود که به‌دلیل افزایش مصرف داخلی، با افزایش تولید به ۴ میلیون و ۴۲ هزار و ۹۸۳ مگاوات رسید و افزایش ۱۰۲درصدی داشت.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس، تولید تعدادی از محصولات شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در سال ۱۴۰۲ از برنامه پیش‌بینی‌شده پیشی گرفت و توانست عملکرد قابل‌ توجهی از خود به نمایش گذارد.

 مقدار تولید برخی از محصولات این شرکت در مقایسه با برنامه پیش‌بینی‌شده برای سال ۱۴۰۲ رشد خیره‌کننده‌ای داشت و رکوردهای قابل قبولی را رقم زد.

براساس این گزارش، برنامه تولید مبین انرژی برای برق اکتیو ۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۲۰۰ مگاوات بود که به‌دلیل افزایش مصرف داخلی، با افزایش تولید به ۴ میلیون و ۴۲ هزار و ۹۸۳ مگاوات رسید و افزایش ۱۰۲درصدی داشت. همچنین، مبین انرژی پارسال موفق شد ۱۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۸۱ تن بخار تولید کند، درحالی‌که در برنامه شرکت ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۴۰ تن پیش‌بینی شده بود. این افزایش بیشتر بخار به دلیل کاهش بخار برگشتی زاگرس و افزایش فروش این محصول به فاز ۲ بود و افزایش ۱۰۸درصدی داشت.

شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس پارسال همچنین تولید ۱۵ میلیون و ۴ هزار و ۳۵۵ مترمکعب آب شیرین را در برنامه خود در نظر گرفته بود که با ۱۰۹درصد افزایش تولید به رقم ۱۶ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۷۲۷ مترمکعب رسید.

البته مبین انرژی خلیج فارس در تولید آب بدون املاح واحدهای DM و CPP با کاهش تولید روبه‌رو بود،‌ به‌گونه‌ای که برنامه مدنظر این مجموعه برای تولید این محصول ۲۰ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۲۹۵ مترمکعب بود، اما این شرکت ۲۰ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۷۰۹ مترمکعب آب بدون املاح تولید کرد.

این مجموعه همچنین در تولید نیتروژن (گازی و مایع) ۱۱۱درصد، تولید هوای ابزار دقیق ۱۰۲درصد و تولید آب کولینگ مدار باز ۱۰۱درصد افزایش را تجربه کرد که به‌دلیل افزایش فروش این محصولات به مشتریان مبین انرژی بود.

شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در سالی که گذشت در اکسیژن HP، اکسیژن MP، هوای سرویس و آب کولینگ مداربسته با کاهش تولید روبه‌رو بود که دلیل کاهش تولید این محصولات، کاهش مصرف و فروش محصولات به شرکت‌های پتروشیمی طرف قرارداد این مجموعه است.

شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس تولیدکننده سرویس‌های جانبی، تأمین‌کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه‌کننده پساب‌های صنعتی در منطقه پارس جنوبی (عسلویه) است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن