تولید ۷۰ درصدی تجهیزات صنعت نفت در تولید کشور

وزیر نفت با بیان اینکه اکنون ۷۰ درصدی تجهیزات صنعت نفت از تولید داخل تأمین می‌شود، اعلام کرد این توانمندی وجود دارد که تا ۹۵ درصد کالاها هم داخلی‌سازی شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، جواد اوجی روزچهارشنبه، ۱۵ دی‌ماه، در نشستی با سازندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: بیش از چهار ماه از مسئولیت بنده در وزارت نفت می‌گذرد و فکر می‌کنم بیشترین بازدیدها و سرکشی‌ها افزون بر پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و بخش توسعه میدان‌ها، در حوزه ساخت داخل و شرکت‌های دارای فناوری بوده است.

وی ادامه داد: زمانی در دهه ۷۰ و ۸۰ عمده کالاهای صنعت نفت از خارج کشور تامین می‌شد و بالغ بر ۸۰ درصد هزینه‌ها برای خرید خارجی بود اما امروز به برکت جمهوری اسلامی و شما سازندگان داخلی ورق برگشت و بیش از ۷۰ درصد نیازهای صنعت نفت از داخل تامین می‌شود و این توانمندی وجود دارد که تا ۹۵ درصد کالاها هم داخلی‌سازی شوند.

اجرای پروژه‌های صنعت نفت بدونِ توقف

وزیر نفت با بیان اینکه اکنون کالاهای مورد نیاز همه بخش‌ها(بالادست و پایین‌دست صنعت نفت) با کمک سازندگان داخلی تامین می‌شود، تصریح کرد: از روزی که بنده مسئولیت وزارت نفت را برعهده گرفتم ، پروژه‌هایی که از پیش آغاز شده بود هیچ توقفی نداشتند و شاید ۱۰ تا ۱۵ پروژه دیگر هم در شورای اقتصاد یا در هیئت مدیره شرکت‌های تابعه مصوب شدند.

اوجی با بیان اینکه نشست‌های مختلفی هم با مجریان طرح‌ها و پیمانکاران برگزار شده است تا پروژه‌های مورد نیاز صنعت نفت به خوبی اجرایی شوند، افزود: این روزها دیدارهای متعددی هم با نمایندگان مجلس درباره لایحه بودجه کل کشور سال ۱۴۰۰ داشتیم زیرا وقتی اکثر تامین مالی این بودجه از صنعت نفت است پس باید به آن توجه کنیم.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن