تکیه بر پتروشیمی ‌بسیار کم ریسک‌تر از تکیه بر نفت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه صنایع پتروشیمی؛ صنایع کم ریسکی محسوب می‌شوند، گفت: تحریم‌ها هم نشان دادند که تکیه بر صنعت پتروشیمی ‌بسیار کم ریسک‌تر از تکیه بر نفت است.

علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در مجلس، در گفتگو با نیپنا در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه پتروشیمی‌ها می‌توانند با ایجاد ارزش افزوده ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشند، برای توسعه و حمایت از صنایع پتروشیمی‌ در کشور چه اقداماتی می‌تواند صورت بگیرد، گفت: اتفاقاً در بودجه به این موضوع اشاره شده است، یکی از منابعی که در بودجه ۱۴۰۰ مطرح است مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی‌ است و امیدواریم که در نهایت با توجه به تحریمی ‌که در حوزه خود انرژی با آن مواجه هستیم، بتوانیم از مجموعه صنایع پتروشیمی‌ برای ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم و بازار صادرات خوبی داشته باشیم تا بتوانیم ارزآوری کشور را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: اقدامات خوبی در توسعه پتروشیمی‌ها صورت گرفته است و گزارش‌ها هم این موضوع را تایید می‌کند ولی به هر حال معتقدیم که باید کمک‌های بیشتری برای توسعه انجام شود.

شهبازی درباره نقش پتروشیمی‌ها در تامین مواد اولیه و توسعه صنایع ‌پایین دستی هم گفت: در سال‌های گذشته اقداماتی صورت گرفته است، ولی معتقدیم که باید کارهای بیشتری انجام شود چراکه می‌تواند زمینه اشتغالزایی بیشتر را فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در واقع پتروشیمی‌ها این توانایی را دارند در مناطقی که قرار دارند ضمن توسعه صنایع پایین دستی، بیکاری را نیز کاهش دهند که به همین واسطه توسعه شهری را نیز شاهد خواهیم بود.

علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در مجلس

شهبازی تصریح کرد: توسعه پتروشیمی در مناطق مختلف بسیار حائز اهمیت است چراکه توسعه پتروشیمی‌ها و صنایع پایین دستی می تواند به توسعه اشتغال کمک می‌کند. به عنوان مثال زمانیکه من مسئولیت استانداری کردستان را داشتم، مجموعه اقدامات پتروشیمی‌ باختر در غرب در کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی بسیار موثر بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه صنایع پتروشیمی؛ صنایع کم ریسکی محسوب می‌شوند، گفت: تحریم‌ها هم نشان دادند که تکیه بر صنعت پتروشیمی ‌بسیار کم ریسک‌تر از تکیه بر نفت است.

وی تاکید کرد: بیشترین امید ما بعد از تحریم ‌نفت، به صنعت پتروشیمی و زیر مجموعه و صنایع فرآوری‌هایی است که در ارتباط با پتروشیمی بوجود می‌آید و به نظرم عملکرد مجموعه پتروشیمی در کشور مثبت بوده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن