ثبت رکورد تازه در برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

وزیر نفت با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و طرح دولت، توزیع عادلانه یارانه بنزین است، اعلام کرد: رکورد برداشت ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه ثبت شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، جواد اوجی امروز (دوشنبه، ششم دی‌ماه) در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی و پس از امضای چهار تفاهم‌نامه و قرارداد میان شرکت‌های تابعه وزارت نفت و جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همت همکارانمان در بخش بالادست صنعت نفت بالاترین مقدار برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی از ابتدای بهره‌برداری این میدان تاکنون در پایان آذرماه و اوایل دی‌ماه رقم خورد و توانستیم بیش از ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از این میدان برداشت کنیم.

وی مقدار مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها را در سه ماه پاییز امسال ۲۶ درصد اعلام و تصریح کرد: این رقم هفت درصد از دوره مشابه پارسال (۳۳ درصد) کمتر است که نشان می‌دهد طی سه ماه پاییز امسال به‌صورت میانگین روزانه ۲۰ میلیون گاز بیشتری در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است که افزون بر سبب صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های نفتیبه محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه ابتدای پاییز امسال دغدغه میعانات گازی داشتیم و حجم زیادی از این کالا روی دریای شناور بود، تصریح کرد: با ابتکاری خوبی که انجام شد رقم صادرات میعانات گازی افزایش یافت و بخشی از آن در داخل استفاده شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن