جابجایی و بر پايی همزمان دستگاه حفاری 27 فتح ملی حفاری

در راستای اجرای پروژه های شرکت ملی نفت ایران مرتبط با طرح توسعه میدان های نفتی غرب کارون، عملیات جابجایی و برپايي دستگاه حفاری 27 فتح شرکت ملی حفاری در میدان سپهر کلید خورد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی حفاری ایران مدیر پروژه حفاری 6 حلقه چاه در میدان های نفتی سپهر و جفیر روز دوشنبه ( 17 خرداد 1400) گفت: تاکنون 20 درصد تجهیزات و ادوات این دکل سنگین حفاری به این موقعیت انتقال و بر روی لوکیشن چاه شماره – 2 سپهر در حال نصب و برپایی است.

سيد مجيد موسوی با بیان اینکه ملی حفاری در مشارکت با شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی  6 حلقه چاه توسعه ای در این میادین حفر و تکمیل می کند، افزود: پس از آغاز عملیات حفاری نخستین چاه در قالب این پروژه با بکارگیری دستگاه حفاری 94 فتح در میدان جفیر ، با استقرار دستگاه حفاري ٢٧ فتح حفر دومین چاه در میدان سپهر وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی با این توضیح که امکان استقرار دستگاه حفاری سوم نیز برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه  وجود دارد، اظهار کرد: در چارچوب اجرای این پروژه شرکت ملی حفاری ایران، تأمين دستگاه حفاري و انجام خدمات فني جانبی را بر عهده دارد.

موسوی گفت: حفاری این چاه ها در حوزه فعالیت  شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح توسعه میدان های نفتی غرب کارون در استان خوزستان اجرا می شود.

دکل حفاری 27 فتح از دستگاه های تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 1 است که دراواخر سال 1388 به ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران پیوست و حفر و تکمیل 26 حلقه چاه به متراژ 77 هزار و 120 متر را در کارنامه خود دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن