جایگزینی خودرو جدید نفتگازسوز در سیستان و بلوچستان منوط به نصب سیپاد است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از الزامی بودن نصب تجهیزات سیپاد (سوخت بر اساس پیمایش) بر روی ناوگان جدید حمل و نقل درون شهری استان خبر داد و گفت: جایگزینی خودرو جدید نفتگازسوز در این ناوگان منوط به نصب سامانه سیپاد است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی که با حضور اعضاء، در سالن جلسات منطقه زاهدان برگزار شد، بر لزوم اجرای اقدامات پیشگیرانه توزیع خارج از شبکه سوخت و پایش مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی تاکید شد.

ابراهیم پوریزدانی، استفاده از سامانه سیپاد در ناوگان حمل و نقل شهری که طرحی ملی با هدف هوشمندسازی ناوگان و مدیریت مصرف سوخت است را از جمله طرح‌های مهم و ضروری جهت کنترل ناوگان نفتگازسوز درون شهری استان خواند و گفت: این طرح هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های کشور در حال اجرا است و با اجرای مصوبه‌ای که در این کارگروه به تصویب رسید، استفاده از این سامانه جهت خودروهایی که از این پس وارد ناوگان حمل و نقل شهری استان شوند، الزامی خواهد بود.

پوریزدانی افزود: با توجه به افزایش غیرمنطقی خودروهای نفتگازسوز ناوگان حمل ونقل درون شهری استان در سال‌های اخیر، بر اساس مصوبات استانی امکان افزایش ناوگان وجود ندارد اما کارگروه موافقت خود را در زمینه جایگزینی خودروهای جدید در چهارچوب مقرراتی که کارگروه مشخص نماید، اعلام کرد.

مدیر منطقه زاهدان مواردی از جمله کدینگ کارت سوخت، موافقت اصولی جایگاه‌های سی‌ان‌جی، گازرسانی شهر زاهدان و ناوگان حمل ونقل درون شهری را از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان برشمرد.

شایان ذکر است، سامانه سیپاد، از جمله طرح‌های ملی در راستای تخصیص سوخت به ناوگان دیزل درون شهری بر مبنای پیمایش است که با استفاده از تجهیزاتی که بر روی خودروها نصب می‌شود، امکان راهبری و هوشمندسازی خودرو و نظارت هوشمند بر فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل را فراهم می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن