جستجوی نشانه های کرونا در سیستم فاضلاب ایتالیا

برنامه طولانی مدت ایتالیا برای جلوگیری از موج دوم کووید 19

موسسه ملی بهداشت ISS ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور در حال تدوین برنامه بررسی و نظارت سیستم اضلاب کشور در سطح ملی است تا بلکه بتواند احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا را قبل از رسیدن به مراحل خطرناک تخمین زند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، ایتالیا با این برنامه در صدد است که برای هر نوع شیوع موج دوم کرونا آمادگی داشته باشد.

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بدترین آسیب ها را از شیوع پاندمی کرونا دیده است و 242149 مورد ابتلا با 34914 مورد فوت در پرونده خود ثبت کرده است.

پروژه بررسی و آزمایش سیستم فاضلاب در فاز نخست بر بخش های دارای اولویت مثل محل های بازدید توریست ها متمرکز خواهد بود. در ماه اکتبر هم آزمایش سیستم فاضلاب به تمامی شهرهای کشور گسترش خواهد یافت.

این برنامه با همکاری ISS، سازمان های محلی، مسوولان بهداشتی، دانشگاه ها و 50 شرکت تاسیساتی انجام و نمونه های آب قبل از ورود به سیستم آب شهر آزمایش خواهند شد.

ماه گذشته موسسه ملی بهداشت ایتالیا اعلام کرد که داشمندان موفق به کشف ویروس کرونا در فاضلابه شهرهای میلان و تورین در دسامبر 2019 شده اند و به این نتیجه رسیدند که قبل از اینکه چین اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش دهد، این ویروس در شمال ایتالیا وجود داشت.

محققان بسیاری از کشورها از جمله هلند، فرانسه، استرالیا و دیگر کشورها به این نتیجه رسیده اند که کووید 19 در فاضلاب قابل شناسایی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن