جلوگیری از مشعل سوزی 11 میلیارد فوت مكعب گاز در سال در جنوب

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون: جمع آوری و جلوگیری ازمشعل 10.7 میلیارد فوت مکعب گاز در سال، نتیجه همت، تلاش و همکاری بی مانند بخش خصوصی و کارکنان صنعت نفت در همه سطوح است که آثار مثبت زیست محیطی و سود و صرفه اقتصادی برجسته ای را به همراه داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، آئین رونمایی از پروژه های زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شامل پروژه جمع آوری گازهای مشعل واحدهای بهره برداری مارون 6، مارون 3 و منصوری، یکشنبه 5 دی در مجتمع صنعتی شماره 6 شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با حضور مدیر کل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت، رئیس HSE شرکت ملی نفت ایران، نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری،  مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان، مدیر عامل و تنی چند از مدیران ستادی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

مدیرعامل این شرکت ضمن ابراز خرسندی از تحقق اهداف و برنامه های تولیدی شرکت به همراه اجرای موفقیت آمیز پروژه های مرتبط با  صیانت از زیست بوم پیرامونی تاسیسات فرایندی گفت: جمع آوری و جلوگیری ازمشعل 10.7 میلیارد فوت مکعب گاز در سال، نتیجه همت، تلاش و همکاری بی مانند بخش خصوصی و کارکنان صنعت نفت در همه سطوح است که آثار مثبت زیست محیطی و سود و صرفه اقتصادی برجسته ای را به همراه داشته است.

حمید کاویان به تشریح طرح جمع آوری گاز های مشعل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون پرداخت و اظهار داشت: دو قرارداد 5 ساله با سرمایه گذاری حدود 17 میلیون دلار برای احداث تاسیسات فشار افزایی گازهای کم فشار مشعل و شیرین سازی گازهای ترش علاوه بر ارسال به کارخانه گاز و گاز مایع 400 جهت فرآوری و تفکیک NGL و گاز سبک شامل فروش گازهای ترش ارسالی به مشعل واحد بهره برداری  شماره 3 مارون به میزان 15 میلیون فوت مکعب در روز و فروش گازهای کم فشار ارسالی به مشعل واحد بهره برداری مارون 6 به میزان 14 میلیون فوت مکعب در روز با شرکت های داخلی بسته و پس از انجام عملیات اجرایی راه اندازی شد.

وی افزود: هم اکنون 88 درصد گازهای همراه مازاد جمع آوری می شود و 4 درصد آن به مصرف داخلی می رسد؛ قرار است تا 3 سال آینده، 8 درصد باقیمانده نیز جمع آوری گردد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون هدف اصلی انجام این پروژه ها را صیانت از محیط زیست و حفظ منابع هیدروکربوری  برشمرد  و سود و صرفه اقتصادی حاصل از فروش گازهای همراه را 16 میلیون دلار در سال اعلام کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن