جمع‌آوری و پاکسازی آلودگی نفتی ساحل بوشهر + تصاویر

پس از ورود آلودگی نفتی به ساحل، کارکنان ناحیه بوشهر شرکت نفت فلات قاره ایران وارد عمل شدند و اقدام به پاکسازی نوار ساحلی کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس سلوکی رئیس ناحیه به ورود آلودگی نفتی به سراسر ساحل بوشهر اشاره کرد و گفت: پس از این اتفاق، جلسه اضطراری جمع‌آوری آلودگی نفتی در سالن کنفرانس اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با حضور مهندس خسروی رئیس HSE آن مجموعه، مهندس پورسالم رئیس حفاظت و محیط زیست شهرستان، مهندس غلامی نماینده بسیج سپاه شهرستان بوشهر، نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد و نماینده مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.

سلوکی گفت: در آن جلسه ابعاد مختلف و دربرگیری این آلودگی‌ها در سواحل مورد ارزیابی قرار گرفت و با هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی منسجم و تقسیم شرح وظایف در مناطق مورد نظر، کار جمع‌آوری تاربال‌های نفتی آغاز شد.

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و هماهنگی مستمر با مدیرعامل محترم و مدیریت تدارکات ستاد تهران، همچنین برنامه‌ریزی مشترک با مهندس متعالی و اعزام مهندس عاشوری کارشناس HSE منطقه خارگ در بوشهر جلسه‌ای با حضور همه مسئولان واحدهای ناحیه بوشهر برگزار و شرح وظایف جهت اعزام نیروهای مورد نظر به ساحل بوشهر را اعلام کردیم.

وی گفت: نقاط مورد نظر که پایش شده بود و متاسفانه درگیر آلودگی نفتی شده بودند از جمله منطقه حفاظت شده حله، پارک سیادت، پارک مرجان، پارک دانشجو، اسکله جفره، نوار ساحلی از روبروی هتل پرواز تا ساختمان نفتکش به طول 11 کیلومتر، همچنین پارک شغاب آلوده شده بودند که همه این مناطق بحمدالله با تلاش مضاعف همکاران عزیزم در ناحیه بوشهر پاکسازی شد.

وی گفت: پس از ۳ روز پاکسازی در روز چهارم به اتفاق همکاران HSE خارگ و ناحیه جهت نمونه‌گیری و روابط عمومی جهت تهیه گزارش خبری و تصویری به سواحل بوشهر اعزام شدند و از شش منطقه آلوده در نوار ساحلی و با فواصل تعیین شده مطابق دستور‌العمل اعلام شده از سوی آزمایشگاه ژئوشیمی پژوهشگاه صنعت نفت به اتفاق مهندس طاهری کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر نمونه‌برداری صورت گرفت.

سلوکی در پایان از تلاش‌های مضاعف همکاران خود در ناحیه بوشهر صمیمانه تشکر کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن