جهش بزرگ گازرسانی در استان کرمان در سال جاری

جهش بزرگ گازرسانی در استان کرمان در سال جاری

سال 1398 در هر هفته 3 روستا در استان کرمان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان ضمن اعلام این خبر گفت: با همت و تلاش تمامی کارکنان و متخصصان در سال 1398 شاهد پیشرفت بسیار عظیمی در گازرسانی استان کرمان بوده ایم به نحوی که در هر هفته 3 روستا به شبکه سراسری گاز متصل شده اند و همچنین 3 شهر بلوک، نظام شهر و اندوهجرد نیز در این سال از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

منوچهر فلاح ادامه داد: 3338 روستای استان کرمان قابلیت گازرسانی را دارا هستند که از این تعداد 1281 روستا در حال حاضر گازدار و 1583 روستا در دست طراحی ، 355 روستا دردست اجرا و 119 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی افزود: در خصوص وضعیت گازرسانی به شهر ها نیز، تعداد 56 شهر گازدار و 14 شهر در مرحله اجرا و یک شهر در مراحل نهایی طراحی است و امیدواریم با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت پذیرفته ، تعداد 10 شهر ( ارزوئیه، هنزا، زهکلوت ، گنبکی، ریگان (محمدآباد)،مردهک ، دوساری ، عنبرآباد، فاریاب و شهداد ) به همراه 148 روستا در سال 1399 که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده است، از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

فلاح در ادامه تصریح کرد: با این جهش بزرگ گازرسانی در سال جاری، خانوار تحت پوشش شهری از 94 به 97 درصد و خانوار روستایی از 46 به 52 درصد و در مجموع درصد خانوار تحت پوشش استان از 75 به 82 درصد ارتقا خواهد یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، وی در پایان بیان کرد: استمرار گازرسانی به مناطق محروم و جنوبی استان از اولویت های اصلی شرکت گاز استان است امید می رود با گاز دار شدن شهرهای جنوبی استان گامی بلند در جهت آبادانی مناطق محروم ، روستاهای جنوبی استان و کمک به صنایع تولیدی،صنعتی، کشاورزی و اشتغال این مناطق برداشته شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن