حالا به شیل آمریکا نیاز داریم

رییس آژانس بین المللی انرژی می‌گوید با افزایش قیمت نفت، دنیا به شیل ایالات متحده نیاز خواهد داشت.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، قیمت نفت در بازار نیویورک به بالاترین حد خود در 10 ماه گذشته رسید درحالی که قیمت دلار کاهش یافت.

معاملات نفتی با افزایش 1.5 درصدی به بالاتر از 53 دلار در هر بشکه رسید یعنی بالاترین رقم از فوریه سال 2020. افزایش قیمت نفت به دنبال کاهش تولید یکجانبه عربستان سعودی بوده است.

تولید واکسن و آغاز واکسیناسیون کرونا و نیز تعهد اوپک پلاس به پایبندی بهتوافق کاهش تولید نفت باعث شد که از انتهای اکتبر تاکنون قیمت نفت 45 درصد افزایش یابد.

از سویی پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ایالات متحده هم انتظارات از کمک های مالی و تحرک اقتصادی را بالا برده و از سویی تعادل مجدد شاخص کمودیتی ها نیز به داد قیمت ها رسیده است.

حالا تولید کنندگان نفت شیل ایالات متحده می توانند تولید نفت خود را افزایش دهند و آنطور که فاتح بیرول، رییس آژانس بین الملی انرژی، می گوید «ما نیاز داریم تولید نفت ایالات متحده شکاف بین عرضه و تولید را پر کند» و تعادل را به بازار بازگرداند.

البته او اضافه می کند: شرکت های تولید کننده نفت شیل نباید برقی سازی بخش حمل و نقل عمومی را «کم اهمیت بگیرند».

در هندوستان مصرف گازوئیل به عنوان سوخت اولیه پخت و پز افزایش یافته است. گلدمن ساکس هم پیش بینی خود در باره کمودیتی ها را در سه، شش و 12 ماه آینده بالا برده است با این حال هشدار داده است که ممکن است در آینده نزدیک شاهد پس رفت قیمت ها هم باشیم.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن