حجم عملیات فراکینگ به کمترین حد خود از سال 2017 رسید

با ادامه شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای نفت و به دلیل کاهش میزان تولید نفت شیل ایالات متحده عملیات فراکینگ در میادین نفت شیل این کشور به کمترین حد خود از سال 2017 رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، در سه سال گذشته این اولین بار است که عملیات انفجار شیل ماسه تا به این حد کاهش یافته است. کارشناسان دلیل این امر را کاهش تقاضای نفت و افت قیمت این ماده به دلیل شیوع پاندمی کرونا می دانند.

در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، اکتشاف گران نفت شیل به طور متوسط 2.9 میلیون پوند در روز ماسه به چاه های شیل تزریق کرده اند و موسسه تحقیقاتی کوراس می گوید این اولین بار از سال 2017 میلادی است که میزان تزریق تا به این حد کاهش داشته است.

میزان تزریق ماسه در هر چاه یک فاکتور مهم و کلیدی در بهره وری فراکینگ است چون هر چه میزان تزریق بیشتر باشد به این معنی است که شکاف بیشتری به وجود آمده و در نتیجه نفت بیشتری هم تولید خواهد شد.

کسانی که عملیات فراکینگ انجام می دهند و نیز آنهایی که تاسیسات نفتی را در اجاره دارند بدترین آسیب ها را از شیوع کرونا و کاهش قیمت جهانی نفت دیده اند.

حالا دیگر بزرگ ترین تامین کنندگان خدمات نفتی چون شلمبرژه و هالیبرتون توجه خود را به سوی خارج از مرزهای ایالات متحده جلب کرده اند. و از سویی به دنبال آن هستند بلکه بتوانند بخشی از دارایی های نفتی خود را به فروش برسانند.

بعد از اینکه 100 کارمند عملیات فراکینیگ در نیمه های ماه مه کار خود را ترک کرده اند، اکنون فقط 40 کارمند دوباره به کار خود بازگشته اند آن هم بیشتر در حوضه پرمیان تگزاس جنوبی و نیومکزیکو.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن