حفر تونل برای تخلیه آب رادیواکتیو فوکوشیما در دریا

تپکو، اوپراتور نیروگاه برق هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن، می گوید قصد دارد یک تونل زیرآبی حفر کند تا آب رادیواکتیو جمع شده در این نیروگاه را به دریا تخلیه کند.

به گزارش «انرژی امروز» تپکو به دنبال این است تا بتواند راهی برای تصفیه و دفع آب رادیواکتیو خنک کننده راکتورهای هسته ای آسیب دیده فوکوشیما بیابد.

یک دهه از زمین لرزه و سونامی حاصل از آن در ژاپن گذشت و بدترین فاجعه هسته ای دنیا بعد از فاجعه چرنوبیل رقم خورد. حالا بیش از 1.3 میلیون تن آب رادیواکتیو در این نیروگاه ذخیره شده است.

به گزارش رویترز، میزان آبی که در این نیروگاه حالا جمع شده است آنقدری هست که بتوان 500 استخر در حد و اندازه های استخرهای المپیک را پر کرد. این آب در مخازنی نگه داشته می شود که هزینه نگهداری آن برای دولت ژاپن سالانه چیزی حدود 100 میلیارد ین برابر با 880 میلیون دلار است.

حالا ژاپن می گوید دیگر جایی برای ساخت مخزن و نگهداری این همه آب رادیواکتیو ندارد.

تپکو، شرکت برق الکتریک توکیو، امسال اعلام کرده بود که قصد دارد یک میلیون تن از این آب را بعد از تصفیه و رقیق سازی در نقطه ای در یک کیلومتری دریا تخلیه کند.

جونیشی ماتسوموتو، یک مقام این شرکت، روز سه شنبه گفت: تپکو برنامه ریزی کرده که مجوزهای لازم برای این تخلیه را دریافت کند.

قرار است آب رادیواکتیو بعد از تصفیه از تانک ذخیره به تونلی در بستر دریا در عمق 12 متر تا یک کیلومتری دریا منتقل شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن