حقابه ایران از هیرمند به زودی تخصیص داده می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مقرر شده است تا با همکاری دو کشور و اصلاحات مورد نیاز سازه‌ها، به زودی حقابه ایران از هیرمند تخصیص داده شود.

به گزارش «انرژی امروز» از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی در تشریح نشست روز (سه‌شنبه 25 مردادماه ) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در دستور کار اول نشست امروز کمیسیون مهرداد ویس کرمی، معصومه پاشایی، ذبیح الله اعظمی، جعفر راستی، علیرضا عباسی، معین الدین سعیدی، جلال محمودزاده، رحمت الله نوروزی، عباس جهانگیرزاده، علیرضا عباسی و محمد سبزی به عنوان اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در ادامه نشست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو گزارشی را از سفر خود به کشور افغانستان و مذاکرات تخصیص حقابه ایران از رودخانه هیرمند ارائه کرد، گفت: رودخانه هیرمند از سد کجکی که حدود 700 کیلومتری مرز ایران و افغانستان قرار دارد و از طریق بند کمالخان وارد ایران می‌شود و چاه نیمه ها در شهرستان زابل را پر آب می‌کند، اما متاسفانه بر اساس گزارش‌های دریافتی طی سال‌های گذشته حدود 900 میلیون مترمکعب از آب این رودخانه به گودزره که شوره زار است انتقال داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شده است تا با همکاری دو کشور و اصلاحات مورد نیاز سازه‌ها، به زودی حقابه ایران از هیرمند تخصیص داده شود، عنوان کرد: در سال آبی جاری تنها 11 هزار مترمکعب از حقابه ایران تخصیص داده شده که عددی ناچیز و غیرقابل قبول است.

وی گفت: در ادامه نشست امروز سوال محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر از وزیر نیرو در خصوص وضعیت آب‌های مرزی، پروژه‌های انتقال آب و عدم تکمیل سدهای نیمه تمام مطرح شد که توضیحات وزیر نماینده سوال کننده را قانع نکرد و سوال وی به صحن علنی ارجاع داده شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، گفت: محمدحسن آصفری نیز سوال خود را در خصوص ساماندهی فاضلاب شهر اراک مطرح کرد که به وزیر نیرو فرصت یک ماهه داد تا مشکلات را برطرف کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن