حمایت بانک های اتحادیه اروپا از مزارع بادی لهستان

بانک سرمایه گذاری اروپا مبلغ 42 میلیون یورو برای توسعه مزارع بادی وام پرداخت می کند

بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) برای توسعه چهار مزرعه بادی در لهستان مبلغ 42 میلیون یورو(معادل 38 میلیون پوند) وام پرداخت کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، بانک آلمانی ال بی بی دبلیو (LBBW) علاوه بر تامین بودجه این پروژه، قرار است هزینه ساخت و بهره برداری مزارع بادی را در منطقه ویلکوپولسکی (Wielkopolskie) را نیز تامین کند.

ظرفیت مزارع بادی که توسط شرکت آلمانی دبلیو پی دی (WPD) در مناطق کروتوسزین(Krotoszyn)، جاروسین ویشود(Jarocin Wschod)، جاروسین کوزمین(Jarocin Kozmin) و اسلوپکا کولاسزکووو(Slupca Kolaczkowo) قرار است نصب شود، معادل 102.5 مگاوات خواهد بود.

انتظار می رود این مزارع در زمان اوج مصرف برق کافی برای تأمین انرژی بیش از 60،000 خانوار را تولید کنند.

این پروژه ها به کاهش انتشار کربن و آلودگی هوا کمک می کنند و از هدف اتحادیه اروپا برای خنثی کردن آب و هوا و رسیدن به تولید صفر کربن تا سال 2050 حمایت خواهد کرد.

ترزا سزروینسکا، معاون مدیر عامل بانک سرمایه گذاری اتحادیه اروپا اظهار کرد: لهستان به دنبال کاهش وابستگی خود به زغال سنگ است، در حالی که اشتغال جدیدی در بخش انرژی ایجاد می کند.

وی همچنین افزود: انرژی باد منبع انرژی تجدید پذیر با بیشترین پتانسیل رشد در کشور است و بانک سرمایه گذاری اتحادیه اروپا خوشحال است که با بیشترین رشد در کشور پشتیبانی می کند و خوشحال است که از این انتقال حمایت می کند. با تشکر ازبانک سرمایه گذاری اروپا(EFSI)، ما می توانیم شکافی را در تامین مالی طولانی مدت مقرون به صرفه برای تولید انرژی های تجدید پذیر در لهستان برطرف کنیم. این مهم است، زیرا ما باید بهترین شرایط ممکن را برای استقبال از آینده ای پاک و آب و هوا به کشور و مردم لهستان ارائه دهیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن