خاموش كردن روشنایی‌های غيرضروری در سطح شهرها و جاده‌ها با جديت ادامه يابد

از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز دعوت می‌شود

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی، با بیان اینکه خاموش كردن روشنایی‌های غيرضروری در سطح شهرها و جاده‌ها بايد با جديت ادامه يابد، گفت: به دليل برودت هوا، رشد مصرف گاز بيشتر از ميزان پيش‌بينی شده بوده و به همين دليل در برخی از نيروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت دوم شده‌ايم.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حائری در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد مديريت سوخت نيروگاه‌ها، صنايع و مديريت مصرف انرژی (گاز و برق) كشور که با حضور مديرعامل توانير و مديران عامل شركت‌های برق منطقه‌ای و توزيع سراسر كشور با هدف تاثيرگذاری در مصرف سوخت نيروگاهی برگزار شد، با توجه به تجربه دو هفته گذشته، بر لزوم هماهنگی‌های بيشتر در ميان دستگاه‌های مسئول تاكيد کرد.

وی اين جلسه را نشستی تعاملی با هدف كمك به كاهش مصرف گاز كشور برشمرد و ضمن دعوت از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز به منظور تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها گفت: به دليل برودت هوا، رشد مصرف گاز بيشتر از ميزان پيش‌بينی شده بوده و به همين دليل در برخی از نيروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت دوم شده‌ايم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اين كه صنعت برق در تابستان كار بزرگی در كنترل پيک انجام داد، خاطرنشان كرد: نتيجه همه فعاليت‌ها باعث شد كه رشد پيک‌ در تابستان امسال به يك درصد كاهش يابد.

وی ادامه داد: با كاهش رشد پيک در نهايت هزينه‌های سالانه كاهش و سرمايه‌گذاری‌ها به سمت زمينه‌های زيرساختی ديگر سوق پيدا كرد.

به گفته معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی، اين تجربه‌ای بود كه در كارنامه مديران صنعت برق ثبت شد و بر اساس اين تجربه نيز مقرر شد كه در تعامل با مسئولان استانی و همكاران وزارت نفت و شركت گاز، مديريت مصرف انرژی را داشته باشيم تا همكاران شركت گاز بتوانند گاز رسانی به مشتركان خانگی را بدون مشكل داشته باشند.

وی همچنين در خصوص كاهش روشنایی‌ها نيز با تصريح اينكه ما روشنایی‌های غيرضروری را كاهش می‌دهيم و روشنایی‌های ضروری باقی می‌ماند، خاطرنشان كرد: كنترل روشنایی‌های غيرضروری به خودی خود نشانگر آن است كه ما برای برطرف کردن مشکلات نيازمند مديريت مصرف هستيم‌.

حائری ادامه داد: روشنایی‌های غيرضروری باعث می‌شود كه منابع سوخت‌ ما هدر رود، همچنين دستگاه‌های اداری نيز بايد از روشن نگه داشتن سيستم‌های گرمايشی پس از ساعات كاری بپرهيزند.

وی تاكيد كرد: با مجموع اقدامات بايد مصرف سوخت نيروگاه‌ها تا 10 ميليون ليتر در روز كاهش يابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن