خبرهای امیدوار کننده از کاهش انتشارات متان در صنایع بالادستی

گروه ابتکار اقلیمی نفت و گاز می گوید که پیشرفت های خوبی در اهداف مربوط به شدت انتشار کربن و متان صنایع بالادستی نفت و گاز به دست آمده است.

به گزارش «انرژی امروز» از ورلد اویل، گروه ابتکار اقلیمی نفت و گاز (OGCI) اعلام کرده است که داده های خود مربوط به سال 2019 از صنایع بالادستی را جمع آوری کرده است.

بر همین اساس این داده ها نشان می دهد که مجموع شدت انتشارات متان و شدت کربن صنایع بالادستی تعدادی از شرکت ها به ترتیب به رقم 0.23 درصد و 21.1 کیلوگرم CO2 در هر بشکه معادل نفت رسیده است.

این ارقام در مقایسه با سال 2018 افت مشخصی را نشان می دهد.

OGCI که از هدف اولیه  0.25 درصد شدت انتشارات متان صنایع بالادستی نفت عبور کرده است به دنبال آن است تا این هدف را تا سال 2025 به 0.20 درصد برساند.

پیشرفت هایی که انجام شده نشان می دهد که از سال 2017 تاکنون انتشارات متان صنایع بالادستی 0.22 درصد کاهش داشته است.

همچنین OGCI اعلام کرده است شدت کربن این بخش از صنایع نفت و گاز هم با افت قابل ملاحظه ای رو به رو بوده است. هدف OGCI رسیدن به هدف 20 و 21 کیلوگرم CO2 در هر بشکه نفت در سال 2025 است.

اقداماتی که اعضای این گروه انجام داده اند در کل به کاهش 7 درصدی مجموع شدت انتشار کربن صنایع بالادستی نسبت به سال 2017 منجر شده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن