خرید نفت چین از آمریکا افزایش یافت

خرید 20 میلیون بشکه نفت در آگوست و سپتامبر توسط چین

در هفته های اخیر انتقال نفت از ایالات متحده به چین افزایش خواهد یافت، این را واردکنندگان نفت چین و صادرکنندگان نفت ایالات متحده می گویند. این دو اقتصاد بزرگ برای آغاز مذاکرات جدید آماده می شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شرکت دولتی نفت چین در آگوست و سپتامبر از ایالات متحده 20 میلیون بشکه نفت دریافت می کند.

چین قبل از آغاز تنش تجاری با ایالات متحده با خرید محموله نفتی به ارزش 5.42 میلیارد دلار در سال 2018 تبدیل شد به بزرگ ترین وارد کننده نفت ایالات متحده. اما آغاز تنش تجاری بین دو کشور این میزان خرید نفت را به نصف کاهش داد.

در ماه ژانویه چین متعهد شده بود 18.5 میلیارد دلار محصولات انرژی شامل نفت خام و گاز طبیعی را که بیشتر از سطح واردات سال 2017 بود از ایالات متحده خریداری کند. ارزش کلی این محموله ها به 25 میلیارد دلار می رسید.

کل خرید نفت چین از ایالات متحده در 30 ژوئن به 2.06 میلیارد دلار رسید. این کاهش به دلیل شیوع پاندمی کرونا بوده است.

با این حال بر اساس آمار منتشر شده در حال حاضر خرید نفت از ایالات متحده توسط چین افزایش یافته است. این خریدها عمدتا توسط شرکت دولتی نفت چین، پتروچاینا و سینوپک انجام شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن