خودروسازان آلمانی از تولید کنندگان تایوانی کمک خواستند

آلمان از تایوان خواسته است تولید کنندگان تایوانی را تشویق کند تا کاری برای کمبود جهانی چیپ‌های نیمه های مصرفی در خودروسازی های انجام دهند، خودروسازهایی که امیدوار به بهبود وضع اقتصادی بعد از شیوع پاندمی کرونا هستند اما با کمبود شدید این نوع چیپ ها مواجه شدند.

به گزارش «انرژی امروز» خودروسازان سراسر دنیا مجبور شده اند خط تولید خودروهای خود را تعطیل کنند. چرا؟ به دلیل کمبود چیپ نیمه هادی‌ها.

بر اساس فرمان تحریم های دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، شرکت های تولید کننده چیپ نیمه هادی در چین تحریم شدند. همن امر به کمبود این تجهیزات در بازار منجر شده است.

کمبود این چیپ ها خط تولید شرکت های فولکس واگن، فورد موتور، سوبارو، تویوتا موتور، نیسان موتور، فیات کرایسلر و دیگر خودروسازان را با مشکل مواجه کرده است.

در نامه ای که رویترز آن را مشاهده کرده است روز یکشنبه وزیر اقتصاد آلمان، پیتر آلتمایر، از همتای تایوانی خود خواسته تا با تولید کنندگان چیپ های نیمه هادی در این کشور درباره موضوع کمبود این تجیهزات مشورت کند.

شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing Co بزرگ ترین تولید کننده چیپ دنیا و اصلی ترین تامین کننده چیپ برای خودروسازان آلمان است.

هرچند برلین در حال حاضر برای کاهش وابستگی به تولید کنندگان آسیایی و جلوگیری از تکرار این موضوعات حمایت خود را از تولید کنندگان این چیپ ها بیشتر کرده است تا آنها بتوانند در داخل آلمان و اتحادیه اروپا تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن