داخلی سازی ۱۰۸ میلیون یورو یی در بیدبلند خلیج فارس

شرکت های بیدبلند و پتروشیمی کارون، تفاهم نامه هایی را در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه ساخت داخل امضا کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از  ستاد خبری سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ‏ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، محمود امین‌نژاد مدیر عامل شرکت بیدبلند خلیج فارس با اعلام اینکه این شرکت توانسته با ۱۰۸ میلیون یورو، سهم زیادی از داخلی سازی صنعت پتروشیمی داشته و مرز بین بالا دست و پایین دست را بشکند گفت: با شکستن این مرز بیدبلند خلیج فارس توانسته تجربه خوبی از تعامل بین بالادست و پایین دست داشته باشد.

امین نژاد با اعلام خبر پهلوگیری کشتی حاوی LPG در بندر اختصاصی این شرکت در روز دوم اسفندماه، همچنین از ادامه پروژه یک میلیارد یورویی جمع آوری گازهای مشعل در شرق کارون خبر داد.

در این مراسم چهار تفاهم‌نامه بین این شرکت با شرکت‌های طرح و ساخت بینا، خرد صنعت، جابون و شرکت گسترش فناوری خوارزمی در زمینه خرید و تامین دو دستگاه الکترو کمپرسور، پکیج نیتروژن، تامین تابلوهای برق فشار ضعیف و متوسط و داخلی سازی کاتالیست ها امضا شد.

در ادامه این مراسم شرکت پتروشیمی کارون به عنوان اولین شرکت دانش بنیان صنعت پتروشیمی با شرکت های طیف سایپا، صدرا ماهان، سنتاژ و شگفت افزار در زمینه تولید فوم های پلی یورتان، مهندسی معکوس و ساخت ولوهای باترفلای با آلیاژ اینکول، مهندسی معکوس و ساخت پمپ های PFA و ساخت صفحات فیلتراسیون کاتالیست امضا کرد.

با عقد این تفاهم نامه‌ها کارون توانست از یک سو‌ ایزوسیانات ایرانی را به صنعت خودرو وارد کند و از سوی دیگر صنعت پتروشیمی را از واردات این نوع پمپ ها و کاتالیست ها از کشور آلمان بی‌نیاز کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن