دبیرکل اوپک: بازار هنوز هم با شکنندگی ناشی از کرونا مواجه است

دبیرکل اوپک گفت: در حالی که بازار در ماه گذشته شاهد تحولات مثبت زیادی بود، اما با تردید و شکنندگی مداوم ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا هم روبه‌رو شد.

پنجاهمین نشست کمیته فنی مشترک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JTC روز سه‌شنبه، دهم فروردین‌ماه از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک با اشاره به اینکه ارزشمندی گزارش‌ها و تحلیل‌های کمیته مشترک فنی در ۵۰ نشست اخیر برای تقویت فرآیند توافقنامه همکاری (DOC) ثابت شده است، گفت: این کمیته تجزیه و تحلیل بازار و داده‌های مورد نیاز هیئت‌ نمایندگی را با بالاترین کیفیت در اختیارشان قرار داده و سبب تصمیم‌گیری‌های موثر شده است.

وی با بیان اینکه باید درباره شرایط بازار نفت بسیار محتاط باشیم و به تغییر شرایط آن توجه کنیم، یادآور شد: در حالی که بازار در ماه گذشته شاهد تحولات مثبت زیادی بود، اما با تردید و شکنندگی مداوم ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا هم روبه‌رو شد.

دبیرکل اوپک اظهار کرد که چشم‌انداز رشد اقتصادی جهانی برای سال ۲۰۲۱ بهبود یافته است.

بارکیندو اعلام کرد: در گزارش ماهانه اخیر بازار نفت اوپک، برآورد شده است که رقم رشد اقتصادی امسال جهان ۵.۱ درصد باشد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی تقاضای جهانی نفت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، این نشست پیش از برگزاری بیست و هشتمین نشست کمیته مشترک نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) و پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین‌ماه) برگزار می‌شوند، تشکیل جلسه داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن