درآمد ۷۰ میلیون تومانی شهروند سیستان و بلوچستانی از پنل خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: یک شهروند زاهدانی، با استفاده از تولید انرژی برق از طریق پنل خورشیدی توانسته حدود ۷۰ میلیون تومان درآمد، طی یک دوره ۲ ماهه داشته باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، خلیل عوض‌زاده اظهار داشت: مالک یک واحد صنعتی شهر زاهدان با استفاده از ظرفیت انشعابات منصوبه واحد خود توانسته از ۲ دستگاه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۰ کیلوواتی استفاده نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی دیگر از واحد‌های تولیدی برق زاهدان واحدی مسکونی است که با نصب سه دستگاه نیروگاه خورشیدی سه تا پنج کیلوواتی در سال 95، طی دوره قرائت اخیر، از درآمد حدود 21 میلیون تومانی بهره‌مند شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های خورشیدی، اعمال ضریب افزایشی خرید محصول تولیدی است، گفت: با توجه به زمان نصب پنل‌های خورشیدی، ضریب افزایشی خرید محصول تولیدی اعمال می‌شود به گونه‌ای که فردی با میزان تولید انرژی برابر در سال ۹۵، از درآمد حدود سه برابری به نسبت فردی که سال‌جاری اقدام به نصب پنل خورشیدی کرده باشد برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب تا سقف ۲۰۰ کیلووات در حوزه این شرکت است، افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی خارج از محدوده ظرفیت انشعاب از طریق سازمان ساتبا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از فرصت‌های مناسب در سیستان و بلوچستان است که علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مطالعه بخش انرژی‌های تجدیدپذیر مندرج در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با شماره ۳۱۱۳۷۲۱۱ دفتر انرژی‌های تجدیدپذیر این شرکت جهت دریافت راهنمایی‌ لازم تماس برقرار کنند‌.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن