درخواست حبس ابد برای متهمان سرنگونی یک هواپیمای مسافربری

دادستان هلند برای چهار متهم به سرنگونی یک هواپیمای مسافربری بر فراز آسمان اوکراین در سال ۲۰۱۴ تقاضای حبس ابد کرد. در این حادثه یک هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مالزی سرنگون شد و تمام ۲۹۸ سرنشین آن جان باختند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، دادستانی هلند در خاتمه رسیدگی به پرونده سرنگونی یک هواپیمای مسافربری در آسمان اوکراین برای یک شهروند جدایی‌طلب اوکراینی و سه روسی تقاضای حبس ابد کرد.

نماینده دادستان هلند روز چهارشنبه ۲۲ دسامبر در دادگاه جنایی شهر آمستردام این چهار نفر را متهم کرد که عامل «قتل بی‌رحمانه» ۲۹۸ سرنشین یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی در سال ۲۰۱۴ هستند.

بر اساس کیفرخواست این پرونده، بوئینگ مسافربری شرکت مالزیایی در آسمان اوکراین هدف یک موشک روسی مدل Buk قرار گرفته و سرنگون شده است.

پرواز شماره MH17 شرکت هواپیمایی مالزی از آمستردام به مقصد کوالالامپور در پرواز بوده و اغلب مسافران آن هلندی بوده‌اند.

متهمان این پرونده اتهام‌های دادستانی هلند علیه خود را رد می‌کنند. روسیه نیز ادعا می‌کند هواپیمای شرکت مالزیایی هدف یک موشک روسی قرار نگرفته است.

دادگاه رسیدگی به این پرونده از ابتدای سال ۲۰۲۰ کار خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود حکم قاضی آن سال آینده صادر شود.

سقوط این هواپیمای مسافربری در بحبوبه درگیری نظامی در شرق اوکراین میان جدایی‌طلبان مورد پشتیبانی روسیه و نیروهای وفادار به دولت کی‌یف رخ داد.

روسیه هر گونه دخالت در این حادثه را انکار کرده و بر همین اساس گمان نمی‌رود که متهمان این پرونده را در اختیار نیروهای انتظامی و دستگاه قضائی هلند قرار دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن