دریافت کمک 2 میلیارد دلاری شرکت هواپیمایی آسیانا از دولت کره جنوبی

پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی کره پس از سال 1988

کره جنوبی یک صندوق فروش اوراق قرضه برای پشتیبانی از شرکت‌های بزرگ هوایی این کشور به دلیل کمبود مسافرت‌های هوایی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد می‌کند. هدف از ایجاد این صندوق جلوگیری از ورشکستگی این شرکت‌ها اعلام شده است.

فرودگاه اینچئون، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کره جنوبی، در خلوت‌ترین روزهای خود قرار دارد

به گزارش بلومبرگ، این صندوق که برای تثبیت این صنعت کلیدی توسط بانک توسعه کره جنوبی تاسیس شده قصد دارد 40 تریلیون وون (35 میلیارد دلار) اوراق قرضه به فروش برساند. 200 میلیارد وون دیگر نیز به صورت اوراق قرضه 42 ماهه (3.5 ساله) که توسط دولت تضمین شده به فروش برساند از طریق این صندوق به فروش خواهد رسید.

بنا به اظهارات یکی از تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری و تامین اعتبار کره جنوبی، فروش این مقدار اوراق قرضه توسط دولت ممکن است بازار اوراق قرضه دولتی را که تازه در حال بیرون آمدن از رکود ناشی از همه‌گیری بیماری کووید 19 است، با ضرر هنگفتی مواجه کند. بنا به گفته شرکت‌های مشاور مالی، انتظار می‌رود ضرری که دولت بابت انتشار اوراق قرضه در سال جاری میلادی متحمل شده، رکورد دهه‌های 70 و  80 میلادی را که دوران حکمرانی دولت‌های نظامی و کودتاهای پی در پی بود، بشکند.

دولت کره جنوبی این صندوق را در ماه می برای جلوگیری از فروپاشی 7 صنعت کلیدی این کشور، پیشگیری از اعلام ورشکستگی شرکت‌های بزرگ ازجمله شرکت‌های هوایی و کشتی‌سازی و کمک به کارفرمایان تاسیس کرد. یکی از این شرکت‌ها، شرکت هواپیمایی آسیاناست که دومین شرکت هواپیمایی بزرگ کره جنوبی به حساب می‌آید. قرار شده این شرکت پس از اعلام این که در آینده‌ای نزدیک ناگزیر از اعلام ورشکستگی است، کمکی به مبلغ 2.5 تریلیون وون (حدود 2.2 میلیارد دلار) دریافت کند.

ایرباس A 380 شرکت کره‌ای آسیانا

دولت کره جنوبی در ماه ژوئن نیز 28.8 میلیارد دلار برای کمک به اقتصاد بحران‌زده‌اش اختصاص داده بود. این سومین کمک متوالی دولت این کشور به صنایع تعطیل شده یا نیمه‌تعطیل این کشور بود.

دولت کره در ماه ژوئن کمکی به مبلغ 35.3 تریلیون وون را تصویب کرد تا جمع کمک هایش به عنوان محرک اقتصادی و کمک به صنایع را به 270 تریلیون وون برساند. طبق اعلام دولت این کشور، کره جنوبی در سال جاری با بدترین رشد اقتصادی خود از زمان بحران مالی آسیا در سال 1998 مواجه خواهد بود. این کمک اختصاص به محافظت از مشاغل، تولید واکسن برای بیماری کووید 19 و تهیه کوپن‌های تخفیف مایحتاج روزمره شهروندان این کشور داشت.

ماه پیش دولت کره جنوبی پیش‌بینی رشد اقتصادی سال 2020 خود را از 2.4 درصد به یک دهم درصد کاهش داد. این پایین‌ترین رشد سالانه اقتصادی این کشور از سال 1998 تاکنون است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن