در سال 2040 فرونشست زمین جان۶۳۰ میلیون نفر را تهدید خواهد کرد

بر پایه پژوهشی جدید در سال ۲۰۴۰ جمعیتی برابر با ۶۳۰ میلیون نفر در مناطق ساحلی‌ دچار فرونشست زمین زندگی خواهند کرد و به همین دلیل در معرض جاری شدن سیل قرار خواهند گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، علاوه بر تغییرات اقلیمی که شهرهای ساحلی را در معرض خطر بالا‌آمدن سطح آب دریاها قرار داده فرونشست زمین نیز مناطق حاشیه‌ای را تهدید می‌کند. شهرهای ساحلی آسیا، مصر، هلند و ایتالیا به‌زودی در معرض این خطر قرار می‌گیرند.

بر اساس یک پژوهش، بسیاری از شهرهای ساحلی به‌زودی در معرض خطر افزایش فرونشست زمین قرار خواهند گرفت. علت عمده بسیاری از این موارد پمپاژ آب‌های زیرزمینی است.

به همین دلیل جاکارتا، پایتخت اندونزی سالیانه تا ۱۵ سانتیمتر فرونشست زمین دارد. این امر نه تنها زمینه‌ساز جاری شدن سیل‌های توفانی است، بلکه می‌تواند به ساختمان‌ها، مجاری زیرزمینی و تونل‌ها نیز آسیب وارد کند.

بر پایه پژوهشی که نتایج آن در نشریه ساینس منتشر شده است، در سال ۲۰۴۰ جمعیتی بالغ بر ۶۳۰ میلیون نفر در مناطق ساحلی‌ دچار فرونشست زمین زندگی خواهند کرد و به همین دلیل در معرض جاری شدن سیل قرار خواهند گرفت.

شهرهای ساحلی واقع در کشورهای آسیایی و نیز در مصر، هلند و ایتالیا در زمره مناطقی قرار دارند که در معرض چنین خطری قرار گرفته‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن