دستگاه گیج تستر وزنه ای بومی سازی شد

پیوستن کشورمان به جمع 9 کشور سازنده فشارسنج با وزنه

برای اولین بار در ایران دستگاه psi 10000 Deed Weight Tester (دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه یا همان گیج تستر وزنه ای) در شرکت خطوط لوله و مخابرا ت نفت منطقه فارس با هزینه حدود یک پنجم مشابه خارجی طراحی و تولید و مورد استفاده قرار گرفت.

مهندس سیدمحمد هاشمی راد کارمند ابزار دقیق و طراح و سازنده دستگاه فوق و پژوهشگر برتر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس از چندین سال تجربه موفق در ساخت این دستگاه گفت: این وسیله به عنوان مرجع فشار برای چک کردن دقت و صحت قرائت از یک فشارسنج می باشد و روش اندازه گیری در این تجهیز، استفاده از وزنه های قابل ردیابی برای اعمال فشار به یک سیال استفاده می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی پالایش و پخش فراوده های نفتی ایران، وی افزود: تستر وزن مرده (DWT) یک روش استاندارد کالیبراسیون است که با استفاده از یک سیلندر پیستونی با بار قرار داده شده بر روی آن باعث ایجاد تعادل با فشار اعمال شده زیر پیستون می گردد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن