دلیل خاموشی سراسری می‌توانست تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی تولید و مصرف باشد

هر استانی به دلیل ویژگی های خاص خود ظرفیت های جداگانه ای برای مدیریت بار دارد

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی تولید و مصرف می‌توانست باعث بروز خاموشی سراسری (بلک اوت) شود که آثار زیانباری برای کشور به همراه داشت اما با همراهی و مدیریت درستی که صورت گرفت، این اتفاق رخ نداد.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، غلامعلی رخشانی مهر خاطرنشان کرد: این موضوع قابل مطالعه است و تجربه سایر کشورها و خاموشی‌های سراسری رخ داده در دنیا، نشان می‌دهد که این شرایط در ایران چگونه مدیریت شد.

وی با اشاره به تجربه‌های مدیریت بار پیک و تفاوت های این فرایند در تهران و سایر استان‌ها گفت: هر استانی به دلیل ویژگی های خاص خود و تمرکز انواع مشترکان مانند کشاورزی یا صنعتی، ظرفیت های جداگانه ای برای مدیریت بار دارد که به طور مثال می توان به استان های فارس و مرکزی اشاره کرد که به ترتیب هرکدام در بخش های کشاورزی و صنعتی ظرفیت های بالقوه ای برای مدیریت بار دارند.

رخشانی مهرادامه داد: در حالی که تهران به دلیل تمرکز اداری بالا، وجود مراکز تجاری پرمصرف و متعدد و مشترکان پر مصرف، از ظرفیت های مدیریت بار مشابه سایر استان ها کمتر بهره می برد و به همین دلیل شرایط سخت‌تری در این منطقه از کشور وجود دارد.

وی در خصوص تغییرات در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز گفت: حسین صبوری از بهترین های صنعت برق کشور است و تغییرات اعمال شده در محل خدمت مدیران لایق این صنعت، زمینه ساز پیشرفت های هرچه بیشتر برای آنان خواهد بود.

وی همچنین برای کامبیز ناظریان هم در سمت سرپرستی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن