راه‌اندازی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس حاصل تحریم و گشایش اعتبار برجام است

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس حاصل برجام است و در سال‌های ۹۵ و ۹۶ با گشایش‌های حاصله، ما این پروژه با قوت آغاز کردیم و این پروژه حاصل تحریم در زمان ساخت و راه‌اندازی است.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، جعفر ربیعی، در آیین بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، گفت: حجم سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ خلیج فارس با چهار طرحی که امسال تا به امروز از این شرکت به بهره‌برداری رسیده از ۵ میلیارد دلار فراتر رفته است.

ربیعی افزود: پنج محموله از فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس تا به امروز صادر شده و فرآورده‌های دیگر به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل شده است.

به گفته مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس، با بهره‌برداری از این مگاپروژه، صنعت پتروشیمی ثابت کرد می‌تواند برای تکمیل زنجیره وارد صنایع بالادست شود و از مهندس زنگنه که این امکان را برای ما فراهم کرد، سپاسگزارم.

ربیعی ادامه داد: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس حاصل برجام است و در سال‌های ۹۵ و ۹۶ با گشایش‌های حاصله، ما این پروژه با قوت آغاز کردیم و این پروژه حاصل تحریم در زمان ساخت و راه‌اندازی است.

وی تاکید کرد: امروز آنهایی که این کشور، صنعت پترپشیمی و هلدینک خلیج فارس را تحریم کردند با ذلت دفتر کار خود را ترک کردند اما ملت ما و جوانان ما و مدیران ما محکم و استوار ایستادند و افتخارآفرینی می‌کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن