راه اندازی کنسرسیوم برق جهانی برای انتقال انرژی پاک

این کنسرسیوم با بیش از 25 سیستم اپراتور برجسته در سراسر دنیا همکاری خواهد کرد

اپراتور سیستم برق شبکه ملی (ESO) با اپراتورهای سیستم برق از سراسر جهان برای راه اندازی کنسرسیومی با هدف غلبه بر برخی از چالش های اصلی مرتبط با انتقال انرژی پاک همکاری کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، کنسرسیوم تحول سیستم قدرت جهانی (G-PST) اهمیت تلاش مشترک جهانی را برای غلبه بر موانع فنی مربوط به ادغام انرژی پاک در سیستم های الکتریکی در یک دامنه و مقیاس بی سابقه برجسته می کند.

G-PST توسط روسای شش اپراتور برجسته سیستم جهان هدایت می شود، که این اپراتورها عبارتند از: اپراتور سیستم برق شبکه ملی، اپراتور بازار انرژی استرالیا (AEMO)، اپراتور مستقل سیستم کالیفرنیا (CAISO)، شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (ERCOT)، سیستم ایرلند اپراتور (EirGrid) و اپراتور سیستم دانمارک (Energinet).

هدف این اپراتورها تسریع چشمگیر انتقال به سیستم های انتشار کم کربن و کم هزینه، ایمن و قابل اطمینان است و به کمک بیش از 50٪ کاهش آلاینده ها در سطح جهانی طی 10 سال آینده از طریق ادغام کارآمد انرژی پاک در سیستم های برق کمک می کند.

این کنسرسیوم با بیش از 25 سیستم اپراتور برجسته از آفریقا، آسیا، اروپای شرقی، آمریکای لاتین و دیگر مناطق و همچنین موسسات تحقیقاتی و آموزشی از سراسر جهان همکاری می کنند.

حامیان و شرکای اصلی کنسرسیوم G-PST شامل طرح Wellspring Climate Initiative، آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID)، بنیاد صندوق سرمایه گذاری کودکان (CIFF)، BMWi (وزارت امور اقتصادی فدرال، آلمان) و نوآوری انرژی هستند.

فینتان اسلی، مدیر National Grid ESO اظهار کرد: ما از پیوستن به سیستم سایر اپراتورها در هدایت برنامه تحقیقاتی کنسرسیوم که کلی نگر است و با همکاری همه کارها هدایت می شود، هیجان زده هستیم.

وی همچنین افزود: از طریق کنسرسیوم، ما همکاری تحقیقاتی جهانی را در زمینه نوآوری های فنی پیشرفته در مناطقی مانند برنامه های کنترل هوشمند در زمان واقعی و الکترونیک پیشرفته که قابلیت اطمینان را با انتشار کم افزایش می دهد و انتقال ما را به بهترین شکل تسریع می کند، افزایش خواهیم داد. این نوآوری های پیشگام به سرعت با کشورهای جهان به اشتراک گذاشته می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن