ردپای کربن غول نفتی اکسون موبیل کاهش می یابد

خرید گازوئیل تجدیدپذیر توسط شرکت نفتی آمریکایی

اکسون موبیل به مدت 5 سال از گلوبال کلین انرژی، گازوئیل تجدیدپذیر خریداری خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، غول نفتی اکسون موبیل ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که توافقنامه ای با شرکت «گلوبال کلین انرژی» Global Clean Energy برای خرید سالانه 2.5 میلیون بشکه گازوئیل تجدیدپذیر به مدت 5 سال امضا کرده است.

اکسون موبیل با این خرید قصد دارد ردپای کربن خود را کاهش دهد.

در سالهای اخیر سرمایه گذاران فشار بر شرکت های سوخت فسیلی از جمله اکسون موبیل را افزایش داده اند تا انتشارات خود را کاهش دهند و برای انرژی های کم کربن سرمایه گذاری کنند.

گازوئیل تجدیدپذیری که اکسون موبیل قرار است آن را خریداری کند از پالایشگاه گلوبال کلین انرژی در بیکرزفیلد کالیفرونیاست که از سال 2022 آغاز به کار خواهد کرد.

با افزایش تقاضا برای سوخت های تجدیدپذیر، این پالایشگاه هم از پالایش سنتی نفت تغییر کاربری داده و تبدیل شده است به تولید کننده گازوئیل تجدیدپذیر.

12 عضو گروه ابتکار اقلیمی نفت و گاز (OGCI) شامل بریتیش پترولیوم، شورون، CNPC، انی، ایکواینر، اکسون موبیل، اکسیدنتال پترولیوم، پتروبراس، رپسول، آرامکو، رویال داچ شل و توتال که مجموعا 30 درصد نفت و گاز دنیا را تولید می کنند تصمیم دارند ردپای کربن خود را کاهش دهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن