رشد جهانی مصرف انرژی سال گذشته به 0.6 درصد رسید

کاهش 3.6 درصدی مصرف زغال سنگ جهان

سال 2019 اقتصاد جهانی با رشد منفی شش دهم مواجه بوده است که نتیجه آن کاهش رشد مصرف انرژی است، به بیان دیگر رشد مصرف انرژی در مقایسه با 2.2 درصد سال 2018 به 0.6 درصد رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از Enerdata، این تغییرات برای زغال سنگ بسیار قابل توجه بود، به طوری که مصرف زغال سنگ با کاهش شدید 3.6 درصدی در مقایسه با رشد 0.6 درصدی سال 2018 مواجه بود.

این درحالی بود که مصرف نفت با افزایش 1.2درصد و مصرف گاز هم با افزایش 3.2 درصد همراه بوده اند.

رشد مصرف برق هم به دلیل کاهش رشد اقتصادی کشورهای گروه بیست فقط 0.7 درصد بود.

در مورد مصرف گاز، ایالات متحده همچنان 30 درصد افزایش مصرف جهانی گاز را از آن خود کرد.  با این حال مصرف نفت و گاز به حد پیک خود نرسید.

مصرف برق در کشورهای گروه 20 کاهش قابل ملاحظه داشت. چین که مصرف کننده یک سوم برق گروه بیست است، 4.5 درصد رشد داشت اما  این میزان رشد مصرف بسیار کمتر از سال رقم 7.5 درصد سال 2007 بود.

توسعه تجدیدپذیرها اما با رشد همراه بود: انرژی بادی با 11 درصد رشد و خورشیدی با 22 درصد رشد، هرچند روندی کمتر از سال 2018 را شاهد بودند اما از دیگر منابع انرژی پیشی گرفتند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن