رشد 10 درصدی تولید انرژی نیروگاه‌های برق آبی شرکت آب و نیرو در بهار امسال

معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران گفت: طی سه ماهه نخست امسال تولید نیروگاه‌های شرکت آب و نبرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی داشته است.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وحید ایزدی با بیان این خبر افزود: با توجه به بارش‌های نسبتاً خوبی که در فصل بهار در حوضه کارون و حوضه غرب به وقوع پیوست، سدهای در حال بهره‌برداری شرکت به پرشدگی کامل قبل از پیک تابستان رسیده‌اند و در سه ماهه اول به منظور کنترل مخزن و جلوگیری از سرریز با تولید انرژی، بخشی از نیاز شبکه سراسری را نیز تأمین کرده‌اند.
ایزدی گفت: در سه ماهه اول امسال نیروگاه‌های در حال بهره‌برداری شرکت به میزان 2400 گیگاوات ساعت تولید انرژی داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی را نشان می‌دهد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو در پایان تاکید کرد: با انجام به موقع بازرسی و تعمیرات واحدها و ذخیره مناسب آب در مخزن، نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت با ظرفیت کل 3000 مگاوات جهت تأمین نیاز پیک مصرف تابستان به تولید انرژی پایدار خواهند پرداخت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن