ركوردشكنی پياپی مصرف برق در کشور

مصرف برق نسبت به پیك سال گذشته نزدیك به یك درصد افزایش داشت

با افزایش دمای هوا در کشور، ركورد مصرف برق برای دومین روز متوالی شكسته شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ركورد پیك مصرف برق روز گذشته با وجود اجرای همه برنامه‌های مدیریت بار، دوباره شكست و به 58 هزار و 252 مگاوات رسید.

بر اساس این گزارش، در حالی كه بیشترین میزان لحظه‌ای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته 57 هزار و 681 مگاوات بود، روز گذشته (29 تیرماه) به 58 هزار و 252 مگاوات رسید كه تاكنون نسبت به پیك سال گذشته نزدیك به یك درصد (571 مگاوات) افزایش نشان می‌دهد.

سال 98 نیز پیك مصرف برق درتاریخ 31 تیرماه به ثبت رسید و با توجه به پیش‌بینی‌ها درخصوص گرم‌تر شدن هوا در هفته جاری، احتمال آنكه بیشترین میزان مصرف برق در همین روزها دوباره به ثبت برسد، بسیار است. با این حال در صورتی كه مشتركان با به‌كار بستن راهكارهای ساده و بی‌هزینه مدیریت مصرف، با صنعت برق همكاری كنند، می‌توان شرایط پیش رو را مدیریت و از آن با موفقیت عبور كرد.

این گزارش حاكی از آن است كه همه هموطنان از ساعت 13 تا 17، با تنظیم درجه كولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور كند در كولرهای آبی است می‌توانند در كاهش مصرف برق، پایدار ماندن و جلوگیری از بروز مشكلات احتمالی در شبكه و كمك به كاهش هزینه قبض خود تاثیر بسزایی داشته باشند.

همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیك شبكه از دیگر راهكارهای كاهش مصرف برق به‌شمار می‌رود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن