روزگار از دست رفته سودآورترین شرکت نفتی آمریکا

غول نفت و گاز اکسون موبیل که زمانی سودآورترین شرکت آمریکا بود بعد از کلی اخراج کارمندان حالا برنامه ریزی کرده تا دو دفتر خود در منطقه هیوستون را به دلیل کاهش تعداد کارکنان تعطیل کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، قرار است کارکنان دفتر وودلند تگزاس به مقرر اصلی این شرکت در هیوستون منتقل شوند.

این تعطیلی ها از جمله برنامه های دارن وود، مدیر اجرایی اکسون موبیل است برای کاهش هزینه ها، در حالی که این شرکت روزگاری سودآورترین شرکت ایالات متحده بود.

اکسون موبیل می گوید می خواهد تیم خود در کنار هم نگه دارد و در هیوستون یک جا جمع کند.

سال گذشته اکسون موبیل اولین برنامه بزرگ اخراج کارکنان خود را با برکناری 1900 کارمند در ایالات متحده کاهش داد. این برنامه بخشی از کاهش 15 درصدی تعداد کارکنان این شرکت بود.

بعدها بعد از دو سری بررسی های انجام شده به گفته منابع آگاه این شرکت باز هم از تعداد کارکنان خود کاست.

اکسون موبیل در بیانیه ای گفته است فرایند ارزیابی فعلی برای اخراج کارکنان نیست. این یک فرایند سالانه برای بهبود کارهای اجرایی است.

قرارداد اجاره یکی از ساختمان هایی که اکسون موبیل مجبور شده است خالی کند در سال 2013 امضا شده بود و ظرفیت 1400 کارمند را داشت.

در چهار دهه گذشته اولین فرایند اخراج کارکنان این شرکت در سال 2020 رخ داد. این فرایند بخشی از برنامه وود برای کاهش هزینه ها و ادامه سودآوری 15 میلیارد دلاری سالانه این شرکت بود.

در سال 2020 این شرکت 3 میلیارد دلار از هزینه های خود کاست و وود انتظار دارد این کاهش هزینه ها را تا سال 2023 به دو برابر برساند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن