روسیه به دنبال سهم 15 درصدی بازار ال ان جی جهان تا 2025

صادرات LNG روسیه 4.5 برابر شد

وزیر انرژی روسیه می گوید این کشور در نظر دارد تا سال 2025 بیش از 15 درصد بازار ال ان جی LNG دنیا را از آن خود کند.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مقاله ای در مجله روسی «Energy policy» هم اکنون در روسیه پروژه های ال ان جی در حال توسعه هستند که با تکمیل آنها به این کشور امکان داده خواهد شد که 15 درصد از سهم بازار LNG دنیا را از آن خود کند.

به گفته نواک از سال 2009 که روسیه صادرات ال ان جی را با پروژه ساخالین 2 آغاز کرد، صادرات LNG این کشور 4.5 برابر شده است.

در حالی که گازپروم، بزرگ ترین صادر کننده گاز روسیه، درگیر خطوط لوله جدید خود از شرق تا غرب، خطوط لوله Power of Siberia به چین و TurkStream به ترکیه، است، بزرگترین تولید کننده بخش خصوصی گاز روسیه، نواتک Novatek، حضور خود را در بازار ال ان جی دنیا محکم تر می کند.

نواتک که پیش از این ال ان جی را از واحد تولید ال ان جی یامال Yamal LNG صادر کرده است، از سپتامبر 2019 دومین پروژه بزرگ ال ان جی خود، Arctic LNG 2 را در شبه جزیره گودان پیش می برد.

دولت روسیه هم کمک کار نواتک در پروژه های ال ان جی در شمالگان است.

سال گذشته یک مقام دولتی روسیه گفته بود که در دو دهه آینده منطقه شمالگان می تواند کلیدی ترین منطقه برای پیش برد اهداف ال ان جی روسیه و تولید گاز طبیعی این کشور باشد، به طوری که این منطقه پتانسیل تولید 90 درصد از تمام گاز تولیدی روسیه تا سال 2035را خواهد داشت.

الکساندر کروتیکوف، قائم مقام وزیر در توسعه خاور دور و شمالگان روسیه گفته بود: سهم شمالگان در بخش نفت و گاز رشد خواهد داشت و ما به زودی می توانیم تولید گاز از این منطقه را به 90 درصد سهم ملی و تولید نفت را به یک چهارم کل تولید روسیه برسانیم.

کورتیکوف از استراتژی توسعه منطقه شمالگان روسیه پرده برداشت که در آن انرژی و مواد شیمیایی نقشی تعیین کننده دارند.

کورتیکوف گفت که شمالگان نقش کلیدی در بلندپروازی های روسیه برای رسیدن به نقش برتر خود در بازار ال ان جی دنیا دارد.

روسیه برای شرکت های نفت و گاز خود مشوق هایی از جمله کاهش مالیات، اسقاط مالیات حفاری و دیگر مشوق ها را برای توسعه شمالگان در نظر گرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن