روسیه سالانه به 54 میلیارد دلار سرمایه برای کاهش ردپای کربن نیاز دارد

روسیه برنامه ریزی کرده است تا سال 2050 ردپای کربن خود را کاهش دهد و در این راه سالانه بین یک تا 4 تریلیون روبل معادل 13.4 تا 53.6 تریلیون دلار سرمایه نیاز دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اقتصاد روسیه به شدت به استخراج نفت و گاز و معادن وابسته است. با این حال برخی از زیرساخت های این کشور در مناطق یخ زده شمال ساخته شده اند که در برابر تغییرات اقلیم و افزایش دمای کره زمین به شدت آسیب پذیر هستند.

روسیه چهارمین کشور بزرگ انتشار دهنده گازهای گلخانه ای دنیاست که قرار است تا سال 2050 یک تا دو درصد تولید ناخالص داخلی خود را برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای خرج کند.

بانک مرکزی روسیه می‌گوید: این مقدار سرمایه گذاری نیازمند اقدامات فعالانه از سوی بانک‌های روسیه و بخش مالی این کشور است.

An industrial building that was destroyed when the permafrost thawed under its foundation is seen in the town of Chersky, Sakha (Yakutia) Republic, Russia, September 13, 2021. REUTERS

هرچند بخش بانکی روسیه از سرمایه لازم برخوردار است اما پروژه‌های سبز در این کشور احتمالا با مشکلاتی در خصوص وام‌های مربوط به آن مواجه شوند که دلیل این امر را بانک مرکزی روسیه نیاز به شفافیت کافی عنوان کرده است.

وزارت اقتصاد روسیه هشدار داده است که این کشور در سال 2050 به یک کشور با انتشارات صفر خالص تبدیل نخواهد شد و اگر این کشور می‌خواهد به هدف انتشارات صفر خالص برسد باید خطر از دست دادن ثبات ماکرواقتصادی و رشد پایدار را به جان بخرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن