روس نفت روسیه میادین گازی خود را توسعه می‌دهد

روس نفت روسیه اعلام کرده است قطع‌نظر از اینکه کرملین اجازه صادرات گاز بدهد یا نه، این شرکت نفت و گاز میادین گازی خود را توسعه خواهد داد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، دیدیر کازیمیرو، معاون اجرایی شرکت روس نفت با اشاره به توسعه دو میدان در غرب سیبری، به خبرنگاران گفته است که صرف نظر از چشم‌اندازهای صادراتی میادین نفتی روسپن و خارامفور نفت‌وگاز را توسعه خواهیم داد.

روس نفت بزرگترین تولید کننده نفت روسیه است و برای تولید 100 میلیارد متر مکعب گاز تا سال 2025 هدف‌گذاری کرده است.

اگر صادرات گاز از طریق خط لوله امکان پذیر شود این غول نفتی روسی می‌تواند به بازارهای انرژی اروپا دسترسی داشته باشد، بازارهایی که کمبود گاز رنج می‌برند.

شرکت دولتی گازپروم روسیه صادرات انحصاری گاز این کشور را بر عهده دارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به دولت دستور داده است برنامه ریزی کنند تا گازپروم و روس‌نفت برای صادرات گاز تولیدی روس نفت باهم همکاری کنند.

روس‌نفت امیدوار است از طریق خطوط لوله گازپروم و نیز از طریق تاسیسات ال ان جی ووستوک صادرات گاز و ال ان جی به اروپا و چین را در دستور کار خود قرار دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن