بلومبرگ: روس ها صادرات گاز به اروپا را افزایش نمی دهند

روسیه از زمانی که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور، گفته که به دنبال افزایش عرضه گاز به اروپاست، میزان صادرات گاز را به این قاره کمتر هم کرده‌اند.

به گزارش «انرژی امروز»از بلومبرگ، صادرات گاز گازپروم به اروپا به عنوان اصلی ترین بازار این شرکت دولتی روسیه، در در دو هفته اول اکتبر به کمترین سطح خود از سال 2014 رسیده است و تقاضای داخلی هم بیشتر گاز تولیدی این کشور را جذب کرده است. بررسی داده های مربوط به ظرفیت خطوط لوله در ماه نوامبر نشان می دهد که روس ها برنامه ای برای افزایش صادرات به اروپا ندارند.

این برخلاف وعده ای است که ولادیمیر پوتین در هفته های گذشته داده و گفته به دنبال مذاکره برای اقدامات بیشتر در این زمینه است تا بازار گاز را به تعادل برساند.

افزایش هزینه های انرژی حتی باعث شده است شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی چون باسف (BASF) و یارا اینترنشانل (Yara International ASA) و نیز هلدنیگ صنعتی CF (CF Industries Holdings) میزان تولید خود را کاهش دهند.

اروپا تنها جایی نیست که از کمبود گاز رنج می برد. تولید کمودیتی در چین هم در ماه سپتامبر به دلیل کمبود برق و عملیات های کنترل تولید کربن در تولید کنندگان فولاد و پالایشگاه ها با کاهش همراه بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن