روند بهبود بازارها در موج دوم کرونا کند می‌شود

در 2020 به‌صورت کلی تجارت جهانی 20 درصد کمتر از 2019 خواهد بود

کنفرانس توسعه وتجارت ملل متحد (آنکتاد) در تازه‌ترین گزارش خود نشان داده است که در 2020 به‌صورت کلی تجارت جهانی 20 درصد کمتر از 2019 خواهد بود.

مدیر تجارت بین‌المللی آنکتاد پیش‌بینی می‌کند که عدم قطعیت‌ها در نیمه دوم سال 2020 همچنان قابل توجه است. اما اکنون با کلید خوردن موج دوم شیوع کرونا، چشم‌اندازهای اقتصادی بازهم رو به تضعیف است.

این مسأله در کنار عوامل دیگری در حال تهدید بازار نفت هستند. در این باره وزیر انرژی قطر می‌گوید: در صورت وقوع موج دوم کرونا روند بهبود بازار نفت کمی طولانی‌تر می‌شود. سعد الکعبی در گفت‌و‌گویی که شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی داشته، از جنگ قیمتی عربستان سعودی و روسیه در ماه مارس که سبب سقوط شدید قیمت‌های نفت شد، انتقاد کرد و آن را اشتباه بسیار بزرگی نامید که به پیدایش شرایط کنونی دامن زده است.

وزیر انرژی قطر معتقد است: احتمالاً شیوع موج دوم ویروس کرونا بر چشم‌انداز انرژی، از جمله قیمت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) تأثیرگذار خواهد بود. دانشمندان و متخصصان بخش بهداشت و درمان درباره موج دوم شیوع ویروس هشدار داده‌اند که می‌تواند سبب کند شدن روند بهبود بازار به شرایط پیش از همه‌گیری این ویروس شود.

ممکن است ما برای آن آماده‌تر باشیم و محدودیت کمتری را برای جلوگیری از شیوع آن در سراسر جهان اعمال کنیم. اما اگر موج دوم کرونا وجود داشته باشد، روند بهبود کمی طولانی‌تر خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن