رویترز: واردات یک میلیون بشکه ای نفت چین از ایران در ماه مارس

رویترز می گوید واردات نفت چین از ایران در ماه مارس به رکورد جدیدی دست یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» بر اساس گزارش این خبرگزاری چین توانسته است در ماه مارس به منبع بزرگی از نفت ارزان ایران دست یابد و باعث شده است رغبت چین برای واردات نفت از دیگر تامین کننده ها کاهش یابد.

بر اساس گزارش رویترز چین در ماه مارس یک میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است، این میزان برابر با نصف میزان واردات نفت چین از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیاست که در دو ماه ابتدایی سال جاری به از عربستان به چین رسیده است.

اِما لی از مرکز تحقیقات نفت رفینیتیو می گوید که احتمالا این روند ادامه می یابد.

از سویی سارا وخشوری از موسسه بین المللی انرژی SVB تخمین زده است که صادرات نفت ایران این ماه از یک میلیون بشکه در روز گذشته است.

ماه گذشته رویترز گزارش داده بوده که چین علی رغم تحریم های ایالات متحده رکورد جدیدی در واردات نفت از ایران برجا گذاشته است.

تحلیلگران بر این باورند که این نقل و انتقال نفت بین ایران و چین از کلیدی ترین فاکتورهای کاهش قیمت نفت از 70 دلار است درحالی که اعضای اوپک بر اساس توافق کاهش تولید تولید نفت خود را کاهش داده بودند.

تحلیلگران ریستاد انرژی می گویند: افزایش صادرات نفت ایران به چین و افزایش ذخایر نفت دنیا باعث تضعیف بازار شده است و تلاش های اوپک پلاس برای محدودیت عرضه نفت و بالا نگه داشتن قیمت نفت را در سومین هفته متوالی با شکست مواجه کرده است.

چین به عنوان بزرگترین مشتری نفت ایران هفته گذشته اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای حفاظت از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی به کار خواهد گرفت.

یک تحلیلگر از گروه اوراسیا می گوید «صادرات نفت ایران به چین چالش بزرگی برای رژیم تحریمی ایالات متحده است».

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن