رکورد تولید متانول پتروشیمی بوشهر شکسته شد

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: رکورد تولید متانول از ابتدای آغاز به کار این شرکت تاکنون شکسته شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت پتروشیمی بوشهر، مهرداد دینیان با اشاره به تکمیل زنجیره گاز ترش از شیرین سازی تا جداسازی گوگرد، اتان و متان و در نتیجه تولید متانول و تامین حداکثری یوتیلیتی در درون این مجموعه اظهارکرد: در سال جاری، متانول با ۹۵ درصد ظرفیت، تولید خواهد شد.

وی با اشاره به عواملی که در ثبت رکورد تولید نسبت به سال های قبل تاثیر گذار بوده است گفت: آموزش مستمر پرسنل بهره برداری در جهت کنترل و چک هر چه بهتر پارامترهای کنترلی واحد با هدف بهینه سازی تولید و تشخیص زودهنگام مشکلات، چک دقیق و مداوم سایت و گزارش موارد خرابی تجهیزات و نشتی ها در سریعترین زمان ممکن از جمله مواردی بوده که تاثیر به سزایی در افزایش تولید متانول داشته است.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر ادامه داد: کنترل مشکلات تجهیزات و نحوه بهره برداری در قسمت هایی که دارای مشکل فنی بوده و امکان انجام آن به سادگی و بدون خارج کردن آن از سرویس میسر نبود، یکی دیگر از مسائلی بود که واحد بهره برداری توانسته با استفاده از تکنیک های فنی و توقف تولید مداوم، در کنترل شرایط و حفظ تولید موفق عمل کند.

شرکت پتروشیمی بوشهر؛ یکی از بزرگترین و ارزشمندترین زنجیره‌های صنعت پتروشیمی و همچنین تنها پالایشگاه گازی این صنعت را در اخبار دارد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن