ریسک وقوع سیلاب در نواحی شمالی و شمال‌غرب کشور بالاست

پیش‌بینی هفتگی بارش در کشور با مبدا زمانی بیستم اردیبهشت 1399

مقادیر تجمعی بارش‌های پیش‌بینی شده در هفته اول (20 الی 26 اردیبهشت) و دوم (27 اردیبهشت الی 2 خرداد) در سطح کشور، نشان می‌دهد که احتمال وقوع بارش در هفته اول عمدتاً در نواحی شمالی و شمال‌غرب کشور پیش‌بینی می‌گردد.
گزارش پیش‌بینی هفتگی بارش در کشور با مبدا زمانی بیستم اردیبهشت 1399 توسط موسسه تحقیقات آب اعلام گردید.

گزارش پیش‌بینی هفتگی بارش در کشور با مبدا زمانی بیستم اردیبهشت 1399 توسط پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب موسسه تحقیقات آب اعلام شد. خلاصه نتایج پیش‌بینی به شرح ذیل می‌باشد:

مقادیر تجمعی بارش‌های پیش‌بینی شده در هفته اول (20 الی 26 اردیبهشت) و دوم (27 اردیبهشت الی 2 خرداد) در سطح کشور، نشان می‌دهد که احتمال وقوع بارش در هفته اول عمدتاً در نواحی شمالی و شمال‌غرب کشور پیش‌بینی می‌گردد که در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی می‌تواند با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد. همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ در نواحی شمالی و بخش‌هایی از غرب کشور مورد انتظار است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، پیش‏بینی‌های ارائه‌شده در گزارش حاضر با به‌کارگیری نتایج حاصل از اجرای مدل منطقه‌‏ای و دریافت نتایج مربوط به مدل‌های جهانی پیش‌بینی بارش (زمان اجرای مدل ساعت 16:30 روز جمعه مورخ 19 اردیبهشت 1399) تهیه شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن